דילוג לתוכן הראשי

שנה חדשה, גן חדש, יצירה חדשה

לפני הכל - שני סיפורים מהקופיפה.

הסיפור הראשון, מהעבודה שלי בחופש הגדול. כשהקופיפה הגיעה איתי יום אחד לעבודה כי הבוס רצה שאני אפגוש מישהו חדש שנעבוד איתו והוא העדיף שאני אגיע עם הקופיפה מאשר לבד ביום אחר. הפגישה התקיימה בשעה שהקופיפה היתה מעדיפה לנמנם בה, אז במהלך כל הפגישה היא נמרחה עליי וירדה ממני, וכל הזמן קראה לי "אורלי, תחזיקי אותי", "אורלי, תראי מה אני עושה", "אורלי, תני לי את המים שלי" עד שלבסוף הבוס כבר לא יכל יותר לשמור את זה בבטן, ואז הוא פשוט קם ואמר לי:
"אבל למה היא קוראת לך אורלי?!"

ועכשיו, שאנחנו יודעות שככה היא קוראת לי, אפשר לעבור לסיפור הבא -
הבוקר, בוקר שבת - הקופיפה מתעוררת בשבע וחצי. אני התעוררתי קצת קודם, הלכתי לשירותים וניסיתי לחזור לישון. פתאום הקופיפה קוראת לי:
היא: אורלי אורלי!
אני: (קמה אליה בבהלה) מה פיצקי?
היא: אבא בבית?
אני: כן.
היא: זה לילה?
אני: לא.
היא: אוקיי.
וזהו. אני חוזרת לנסות לישון, היא חוזרת לנסות לישון. רק אחרי שהאיש קם כבר בעצמו לשירותים היא נזכרה בנו. שמעתי אותה מהמהמת לעצמה במיטה עד שלבסוף היא החליטה שדי וקראה: "צריך להעיר אותי!".
עכשיו, מילא שהיא מעירה אותי באמצע הלילה, או במקרה הזה בבוקר. אבל למה, למה, למה, למה היא מעירה אותי רק בשביל לבדוק אם אבא נמצא, או בשביל לבקש ממני לקרוא לו?
היא יודעת שהיא רוצה רק אותו כשהיא מתעוררת, אני יודעת שהיא רוצה רק אותו כשהיא מתעוררת. למה צריך בכלל להכניס אותי לסיפור בכלל? יכלתי להמשיך לישון בזמן הזה!

בכל אופן, בשני בספמטבר הקופיפה נכנסה לגן חדש, גן של ילדים גדולים יותר שבו היא תמשיך עד כיתה א' ואז תיכנס לבית הספר שהגן ממשיך אליו. הגן מקסים, הצוות מקסים, אבל ימי הסתגלות הם מה שהם.
ביום הראשון (חשבתי ש)הגעתי מוכנה, הבאתי לי סריגה ולה תיק עם בגדים ואוכל לארוחת הבוקר. שמתי אותה בגן, נפרדנו יפה ממש כמו התוכנית שהיתה לה כשדיברנו על הפרידה והלכתי.
אבל לא הייתי מסוגלת ללכת רחוק. הגן ממוקם בתוך בית הספר שאליו הוא ממשיך, והחלטתי להישאר בסביבה ולנסות לעשות עם עצמי משהו מועיל. אחרי שעה בערך, אחת הגננות יצאה וקראה לי. הסתבר שרוב ההורים הגיעו ונשארו עם הילדים, ורק הקופיפה היתה בודדה ועצובה עד שחזרתי. נשארתי איתה כל היום, ראיתי מה הילדים האחרים הביאו לאכול ורשמתי לי מסקנות.
באותו היום אחר הצהריים כבר הלכנו לקנות קופסאות אוכל עבורה, והכנתי ארוחת בוקר מושקעת לה וגם לי, כי היה לי ברור שביום השני אני הולכת להישאר צמודה אליה ולא רציתי להיות שוב רעבה כל היום.
נשארתי בגן וסרגתי, אכלנו ושיחקנו ולבסוף נתתי לה הזדמנות להישאר לבד שעתיים ואחרי ארוחת הצהריים חזרתי.

ביום השלישי, אמרתי לה שאחרי ארוחת הבוקר אני אעזוב. ובאמת, אחרי ארוחת הבוקר עזבתי, אל חדר הצוות ושם המשכתי לסרוג קצת ולהמתין ומשגיליתי שלא יוצאים לקרוא לי, חזרתי הביתה.
בשלב הזה, כבר היו לי 16 ריבועים, וצילמתי אותם על הספה בחדר הצוות:
חשבתי לי שזו יכולה להיות שמיכה חמודה לפינת הבובות בגן.

היא סרוגה כולה משאריות של חוטי כותנה שנכנסו בקלות לתיק שלי, וכטבען של שאריות, יצאה לא ממש כמו שתכננתי.

ביום הרביעי כבר יצאתי מיד בבוקר, עוד לפני שהגיעו שאר הילדים והלכתי לעבודה ליום שלם. המשכתי לסרוג במהלך הרצאה שהיתה בעבודה, והשמיכה כמעט והסתיימה. גיליתי שיש לי מספיק מהחוט התכול כדי להשלים 12 מתוך 16 הריבועים, והחלטתי ללכת על צורה מלבנית ולא ריבועית. זה באמת יותר מתאים לשמיכה.

אחרי עוד קצת השלמה בבית, הגעתי לשמיכה השלמה, והנחתי אותה בפינת הבובות ביום חמישי בסוף הגן כשאספתי את הקופיפה.
לפני כן, הספקתי לצלם עם בובה דוגמנית:
במציאות זה פחות עקום


ביום הראשון של הגן, הקופיפה לקחה אוכל בשקית. לא אסטטי ולא אקולוגי. החלטתי לקנות לה קופסא(ות) אוכל בשביל שהאריזה תהיה רב פעמית, אבל מצאתי את עצמי מעדיפה לעטוף את הסנדוויץ' בנייר מגבת, כדי שלא יתייבש או יתפורר ויתפזר על הפירות. ביום שלישי החלטתי שדי, ועד חמישי הצלחתי לתפור ערימה של מפיות רב פעמיות מבדים יפים שחיכו לצאת מהארון.
עכשיו הן כבר עבר כביסה, ואחרי החג, אני אארוז לה את הכריכים במפיות יפיפיות!
אני כל כך אוהבת את הבדים. התפירה פה היא באמת כלום, רק בשוליים בשביל שלא יפרם. עבודה מאוד מאוד פשוטה, אבל הבדים האלה כל כך יפים בעיניי, אני פשוט נהניתי להכין, ואז לצלם, ואז לכבס, ואז לקפל.
זה די מצחיק - אני פשוט מקפלת ופותחת ומקפלת מחדש רק בשביל להנות מהיופי של הבדים האלה.
נכון יפה?
 אני לא יודעת אם רואים בתמונה - ניסיתי לבחור לשוליים צבע חוט שידגיש את הבד, ולא יבלע בו.

וזה יפה גם מקופל!
במקור תפרתי חמישה, אבל הקופיפה ביקשה שיהיו שש, אז היא בחרה את הבד הכחול עם עצמות הדינוזאורים, או אולי את הכתום עם הדינוזאורים? לא זוכרת. בכל אופן, תפרתי כל כך הרבה כדי שאני לא אהיה לחוצה מסביב לכביסה שלהם, וגם כי היה לי כיף לשחק עם הבדים. אם יהיה חסר, אני תמיד אוכל להכין עוד.
בשביל שיהיה לי רשום, אני אציין שהגודל שלהם הוא 28*35 סנטימטרים. זה יותר גדול במעט מנייר המגבת שלנו, אבל עדיין יוכל להתקפל בקלות לתוך הקופסא. וחשבתי שצורה מלבנית תקל עליי בעיטוף של הכריכים, אבל אני עוד אראה במהלך השנה אם זה הולך טוב.

עושה רושם שלקופיפה טוב בגן החדש. כשאני באה לאסוף אותה בסוף היום היא רוצה להישאר ולהמשיך לשחק, ומה שהכי חשוב - אני רואה שהצוות רואה אותה. קצת הפחיד אותי לעבור לגן עם כל כך הרבה ילדים, אבל ברור לי שבגיל שלוש קשה למצוא גן קטן. ובאמת, למרות מספר הילדים, הצוות קשוב ופתוח ובאמת מקפיד להכיר את הילדים. זכינו.

שתהיה לכולם שנה טובה ומתוקה,
שנה של הגשמת משאלות לטובה,
שנה של בריאות ואהבה, 
אורלי.

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדינוזאור הראשון. והשני. והשלישי.

 לפני כשנה נפגשנו עם חברים שנולד להם בן. לכבוד האירוע החלטתי להכין מתנה קטנה, משהו שישמח אותי ובתקווה גם אותם. תמיד כיף להכין משהו לתינוקות, והיה לי איזה רעיון מהפינטרסט שישב לי בראש כבר הרבה זמן, ולא היתה לי סיבה מספיק טובה להוציא אותו לפועל. כשסופסוף נפגשנו איתם הצלחתי להכין את הדינוזאור-תגיות המתוק הזה:   את הגזרה שהגיעה עם הפינטרסט פחות חיבבתי, או שאולי בכלל לא מצאתי אותה ברגע האמת, ולכן את הדינוזאור ציירתי ביד חופשית ונראה לי שזה עבד יפה. לחברים המסויימים האלה הרגיש לי שעדיף לבחור ב"צבעי בנים" למתנה לבן שלהם, אז בחרתי את הצבע הכי גברי שהיה לי בערימת הבדים ומבין הסרטים נמנעתי מכל מה שהכיל וורוד וזה השאיר אותי רק עם הכתומים. אז הלכתי על הסרטים שיש בהם מוטיב נקודות, שמתכתב עם הנקודות בבד של הדינוזאור. רק ברגע שרציתי לעטוף את המתנה, גיליתי שזה יום שישי, שכל החנויות סגורות ושבבית נגמר נייר העטיפה. אז לקחתי שני דפי דפדפת צבעוניים, וקצת וושי-טייפ לקישוט. אבל מכיוון שכבר היה יום שישי אחר הצהריים, הקופיפה היתה שם לעזור לי, והעטיפה היא פרי השקעתה. מצחיק לחשוב שעבר

ואני, מי אני, מה אני?

היא ישנה עכשיו. נ', הילדה הקסומה שלי. בת שנה ושלושה חודשים (ושישה ימים, אבל מי סופרת). היא כל כך מתוקה. היום הראשון בספטמבר 2016. אני כותבת את התאריך כי אני לא בטוחה באיזה תאריך יהיה לי האומץ להעלות את הפוסט הזה. אני מנצלת את הרגעים הראשונים שבהם היא נרדמת כדי למהר ולהספיק לאכול ולשתות וללכת לשירותים, והנה, החלטתי גם לנצל קצת את הזמן הזה לכתיבה. הרגע שבו היא נרדמת הוא תמיד רגע של קסם. אם אני גם מצליחה להניח אותה במיטה שלה מבלי שהיא תתעורר, אני בכלל מרגישה שקרה נס, ואז אני מתבוננת בה, והיא נראית לי כמו פלא אמיתי. הנה, ניסיתי לצלם כדי שגם אתן תחזו בפלא, זו אמנם תמונה חשוכה, אבל בכל זאת. אפשר בכלל לראות כמה היא מתוקה בחושך הזה? היום היינו ביום השני של ימי ההסתגלות לגן הילדים. גן נהדר וקרוב אלינו, שהתאהבתי בו מרגע ראשון, ובכל זאת אני זקוקה לימי ההסתגלות האלה. עד עכשיו נ' היתה איתי בבית כל הזמן, ואם יצאתי מהבית, היא יצאה איתי - במנשא, או בלעדיו, צמודה אליי בכל מקרה. והיום פתאום הייתי שעה וחצי בלעדיה! הספקתי כל כך הרבה, הלכתי לקנות ירקות, חזרתי הביתה ושתיתי קפה ואז אספתי או

צב אחד נחמד

בסוף יוני מתקיים בעולם יום הסריגה במרחב הציבורי. נדמה לי שכבר כתבתי פה, שלרגל היום הזה החלטתי להגשים חלום קטן ולפתוח קבוצת סריגה מקומית. הגיעו כמה נשים, מאוד נעימות, שחלקן יודעות לסרוג ורוצות לעשות את זה בחברותא, חלקן יודעות לסרוג אבל רוצות להנסות בטכניקות חדשות, וחלקן לא יודעות לסרוג אבל רוצות. תמהיל מוצלח מאוד של נשים מבחינת הידע בסריגה, הרצון לעבוד יחד ובכלל. גילאים שונים, תחומי עיסוק שונים, ומה שמשותף לכולן זה שהן רוצות להיות בקבוצה כזו. אני לא יודעת מי מבין הקוראות כאן יודעת לסרוג. זה תחביב מהנה מאוד, אבל כמו כל דבר אחר - ההתחלה יכולה להיות מתסכלת מאוד. אני סורגת כבר הרבה שנים, הרבה מאוד, ובכל זאת אני טועה ולומדת כל הזמן. ומה שכיף זה שתמיד יש מה ללמוד, ולאן להתפתח. אני רוצה לשתף עכשיו דווקא בנסיון לא מוצלח. סריגה במסרגה אחת של צב קטן, שרציתי לעשות עם שריון של פרח מחומש (אותו הפרח האפריקאי. אני מרגישה שיש שם עוד הרבה דברים שמתחבאים בפרחים האלה). את שאר הגוף שלו די המצאתי והתוצאה חביבה למדי, אבל גם חובבנית יכולה להיות מילה מתאימה. ככה הוא נראה מלמעלה:  ומהצד השני: אני חו