דילוג לתוכן הראשי

צב אחד נחמד

בסוף יוני מתקיים בעולם יום הסריגה במרחב הציבורי. נדמה לי שכבר כתבתי פה, שלרגל היום הזה החלטתי להגשים חלום קטן ולפתוח קבוצת סריגה מקומית.
הגיעו כמה נשים, מאוד נעימות, שחלקן יודעות לסרוג ורוצות לעשות את זה בחברותא, חלקן יודעות לסרוג אבל רוצות להנסות בטכניקות חדשות, וחלקן לא יודעות לסרוג אבל רוצות. תמהיל מוצלח מאוד של נשים מבחינת הידע בסריגה, הרצון לעבוד יחד ובכלל. גילאים שונים, תחומי עיסוק שונים, ומה שמשותף לכולן זה שהן רוצות להיות בקבוצה כזו.
אני לא יודעת מי מבין הקוראות כאן יודעת לסרוג. זה תחביב מהנה מאוד, אבל כמו כל דבר אחר - ההתחלה יכולה להיות מתסכלת מאוד. אני סורגת כבר הרבה שנים, הרבה מאוד, ובכל זאת אני טועה ולומדת כל הזמן. ומה שכיף זה שתמיד יש מה ללמוד, ולאן להתפתח.
אני רוצה לשתף עכשיו דווקא בנסיון לא מוצלח. סריגה במסרגה אחת של צב קטן, שרציתי לעשות עם שריון של פרח מחומש (אותו הפרח האפריקאי. אני מרגישה שיש שם עוד הרבה דברים שמתחבאים בפרחים האלה). את שאר הגוף שלו די המצאתי והתוצאה חביבה למדי, אבל גם חובבנית יכולה להיות מילה מתאימה.
ככה הוא נראה מלמעלה:
 ומהצד השני:

אני חושבת שהפרח יצא די מוצלח, ולא מפריע לי שאפשר לראות את המילוי דרך הפרח, זה חלק מהקסם של הפרח.וזה לא יוצר תחושה שהמילוי עשוי לצאת דרך הפתחים.
הרגליים יצאו די חמודות, וגם התחתית... עד שחיברתי ומילאתי את הבובה. המטרה שלי בחלקים האלה היתה ליצור משטח עגול מאוד, ואני חושבת שהצלחתי. הרגליים בנויות בשיטה של חצאי עמודים, והבטן בעמודים שלמים, אבל הכל יצא מעגלים יפים מאוד עד לגודל שבו החלטתי לעצור. אני צריכה בהזדמנות לנסות מעגל גדול יותר.
אחרי המילוי הבנתי שלעשות בובה מעמודים שלמים לא יוצא מוצלח, כי המילוי ממש יוצא מביניהם. אני נוטה להאמין שגם אם הייתי בוחרת במסרגה קטנה הרבה יותר הייתי מקבלת בובה עם מילוי שיוצא מהעמודים השלמים בתחתית. המילוי גם הפך את הצב עצמו לכדורי, אז הוא לא ממש עומד על הרגליים העגולות שלו, אבל זה חמוד בעיניי. 
הסיבה למעגלים היא שאחת הסורגות בקבוצה שלי רוצה לסרוג כיפה, ואני רק יודעת שזה לא קל, אבל אין לי ממש איך לעזור לה. אז לפחות שיחקתי קצת בעיגולים כדי להרגיש בעצמי.
הראש הוא כדור, מצד אחד הוא יצא עגול ויפה, ומצד שני, זה לא ממש מתאים לראש להיות עגול כל כך. הוא צריך להיות יותר מוארך, כדי שהוא יתחבר לשאר הגוף בצורה יפה.
הזנב הוא סתם משולש.
בסופו של דבר יצא צב אחד, נחמד. והוא ישאר לבד, כי אם אני אעשה עוד צב, אני בטח אלך על דוגמא של מישהי אחרת ולא אנסה להמציא מהראש לפני שאני אשלוט קצת יותר בעניין של בובות קטנות בקרושה (מה שנקרא אמיגורומי).
גם הצב הזה הוא הגשמה של חלום קטן, ואני שמחה שניסיתי אותו, על אף התוצאה הלא-מרשימה.
מה גם שהקופיפה נהנית לשחק איתו, וזה מה שחשוב בסופו של יום.
התחלתי בעוד חלום קטן, מתנה לסוף שנה לצוות בגן הנפלא של הקופיפה. בנתיים זה מתקדם יפה, וכשיגמר הגן - אני מקווה לתעד גם פה. בנתיים הקופיפה גם ממש נהנית לשחק בזה, יש מצב שאני אצטרך להכין גם לה ולא רק לאנשי הצוות. מזל שאני נהנית מהתהליך. בנתיים.

חלומות קטנים הם הכי שווים, אפשר למלא אותם מהר ולהמשיך לחלום אחרים.
שיהיה שבוע מוצלח,
אורלי. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדינוזאור הראשון. והשני. והשלישי.

 לפני כשנה נפגשנו עם חברים שנולד להם בן. לכבוד האירוע החלטתי להכין מתנה קטנה, משהו שישמח אותי ובתקווה גם אותם. תמיד כיף להכין משהו לתינוקות, והיה לי איזה רעיון מהפינטרסט שישב לי בראש כבר הרבה זמן, ולא היתה לי סיבה מספיק טובה להוציא אותו לפועל. כשסופסוף נפגשנו איתם הצלחתי להכין את הדינוזאור-תגיות המתוק הזה:   את הגזרה שהגיעה עם הפינטרסט פחות חיבבתי, או שאולי בכלל לא מצאתי אותה ברגע האמת, ולכן את הדינוזאור ציירתי ביד חופשית ונראה לי שזה עבד יפה. לחברים המסויימים האלה הרגיש לי שעדיף לבחור ב"צבעי בנים" למתנה לבן שלהם, אז בחרתי את הצבע הכי גברי שהיה לי בערימת הבדים ומבין הסרטים נמנעתי מכל מה שהכיל וורוד וזה השאיר אותי רק עם הכתומים. אז הלכתי על הסרטים שיש בהם מוטיב נקודות, שמתכתב עם הנקודות בבד של הדינוזאור. רק ברגע שרציתי לעטוף את המתנה, גיליתי שזה יום שישי, שכל החנויות סגורות ושבבית נגמר נייר העטיפה. אז לקחתי שני דפי דפדפת צבעוניים, וקצת וושי-טייפ לקישוט. אבל מכיוון שכבר היה יום שישי אחר הצהריים, הקופיפה היתה שם לעזור לי, והעטיפה היא פרי השקעתה. מצחיק לחשוב שעבר

ואני, מי אני, מה אני?

היא ישנה עכשיו. נ', הילדה הקסומה שלי. בת שנה ושלושה חודשים (ושישה ימים, אבל מי סופרת). היא כל כך מתוקה. היום הראשון בספטמבר 2016. אני כותבת את התאריך כי אני לא בטוחה באיזה תאריך יהיה לי האומץ להעלות את הפוסט הזה. אני מנצלת את הרגעים הראשונים שבהם היא נרדמת כדי למהר ולהספיק לאכול ולשתות וללכת לשירותים, והנה, החלטתי גם לנצל קצת את הזמן הזה לכתיבה. הרגע שבו היא נרדמת הוא תמיד רגע של קסם. אם אני גם מצליחה להניח אותה במיטה שלה מבלי שהיא תתעורר, אני בכלל מרגישה שקרה נס, ואז אני מתבוננת בה, והיא נראית לי כמו פלא אמיתי. הנה, ניסיתי לצלם כדי שגם אתן תחזו בפלא, זו אמנם תמונה חשוכה, אבל בכל זאת. אפשר בכלל לראות כמה היא מתוקה בחושך הזה? היום היינו ביום השני של ימי ההסתגלות לגן הילדים. גן נהדר וקרוב אלינו, שהתאהבתי בו מרגע ראשון, ובכל זאת אני זקוקה לימי ההסתגלות האלה. עד עכשיו נ' היתה איתי בבית כל הזמן, ואם יצאתי מהבית, היא יצאה איתי - במנשא, או בלעדיו, צמודה אליי בכל מקרה. והיום פתאום הייתי שעה וחצי בלעדיה! הספקתי כל כך הרבה, הלכתי לקנות ירקות, חזרתי הביתה ושתיתי קפה ואז אספתי או